GenelMobilTeknoloji HaberleriYazılım & İnternet

Cep telefonu kayıt harcı bir kez daha zamlanıyor!

Teknoburada'yı Google'da tercih edilen kaynak olarak ekleyin
+

Cep telefonu kayıt harcı, başka bir ifadeyle yurt dışından yolcu beraberinde getirilen telefonların pasaport kayıt işlemini gerçekleştirebilmek için ödenen harç miktarına bir zam daha geliyor. Çok değil, yaklaşık iki hafta önce 170 TL’den 500 TL’ye yükseltilen harç ücretine yıl başından sonra 118.65 TL daha zam gelecek.

“Lütfen Kota Dostu TeknoBurada Android Uygulamamızı Marketten İndirin ve Kullanmaya Başlayın! Bize Destek Olun…”

Cep telefonu kayıt harcı
Cep telefonu kayıt harcı

Cep telefonu kayıt harcı 618 TL olacak

Habertürk’te yer alan habere göre bugün yayımlanan Resmi Gazete ile birlikte 2019 yılında vergi, harç ve cezalardaki yeniden değerleme oranı da belli oldu. Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı’nın hazırladığı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’ne göre bu yıl için yeniden değerleme oranı, yüzde 23.73 olarak belirlendi.

Belirlenen bu oran 2019 yılında uygulanacak olan vergi, harç ve cezalardaki artışa da esas teşkil edecek. Bu kapsamda IMEI kayıt harcı olarak da bilinen “Yolcu Beraberinde Getirilen Telefon Kullanım Harcı” da yeniden değerleme oranında artırılacak.

7 yılda 6 kat arttı

Böylece bu ayın başında 170.7 TL’den 500 TL’ye yükseltilen telefon harcı da yüzde 23.73 oranında zamlanacak. 1 Ocak 2019 tarihinden itibaren yurtdışından yolcu beraberinde getirilen telefonlardan alınan harç tutarı da 118.65 TL daha artarak, 618.65 TL’ye çıkarılacak. Artan bu tutar, özellikle Apple’ın iPhone modellerini ABD’den alıp, Türkiye’de kullanmak isteyenleri olumsuz etkileyecek.

Türkiye’de yurtdışından getirilen cep telefonları için 2012 yılının ikinci yarısında yürürlüğe giren kayıt harcı, 7 yılda 6 kat artmış olacak.

Mustafa Kılıç

Mustafa Kılıç uzun yıllardır teknoloji basınında görev alan ve teknolojiye çok düşkün bir kişidir. Hobi amaçlı yazdığı yazılar ile kullanıcılara en doğru teknoloji bilgilerini paylaşmaktadır. 2 Çocuk babası Mustafa Kılıç ayrıca iyi de bir Fenerbahçelidir.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu