Güncel Teknoloji HaberleriMobirollerNVIDIAOyun HaberleriTeknoloji

Nvidia GeForce Now FPS Sorunu Yaşıyor! Kayıp Çok!

Nvidia’nın bulut tabanlı oyun servisi Nvidia GeForce Now, FPS düşüklüğünün neden olduğunu açıkladı. Popüler oyunlar 45 FPS çalışıyor.

Geleceğin oyun servisi olarak gösterilen bulut tabanlı oyun servisleri ülkemize girmeye başladı. Nvidia GeForce Now ile başlayan bu furya, maalesef ki yüksek abonelik fiyatlarından dolayı ilk etapta pek ilgi görmemişti. Ancak yapılan kampanyalar ile bu hizmete insanlar büyük ilgi göstermeye başladı.

Ancak ortada bir sorun vardı. O da FPS’teki düşüşler. Normal şartlar altında oyunlar 60 FPS seviyesinde çalışması gerekiyor. Popüler oyunlarda bile bu değer 45 FPS‘e kadar düşebiliyordu. Bugün ise Nvidia’dan bu konu hakkında açıklama geldi.

Nvidia; “GeForce NOW’un varsayılan ayarları, bağlandıkları bulut oyun donanımlarına dayalı olarak farklı üyelik türleri için oyun performansını, grafikleri ve akış kalitesini optimize etmek üzere ince ayarlanmıştır. Bu varsayılan ayarlara Optimal Oynanabilir Ayarlar (OPS) adı verilir. Çoğu oyunda, Priority üyeleri oturumdan oturuma özel ayarlarla varsayılan OPS’yi geçersiz kılabilir. Öncelikli üyelerimiz için, şimdiye kadar dahil ettiğimiz 1.100’den fazla oyunun çoğu için saniyede oluşturulan maksimum kare sayısı genellikle 60 veya daha yükseğine ayarlanmıştır. Priority üyeleri tarafından kullanılan GPU’larda 60 FPS’de yeterince iyi çalışmadığını belirlediğimiz bazı istisnalar var. Bu nedenle, bu belirli grafik yoğun oyunlar için varsayılan OPS geçersiz kılınamaz. Bu, tüm Priority üyelerinin tutarlı, yüksek kaliteli bir deneyim yaşamasını sağlamak içindir. Ancak, bu oyunları 60 FPS’de yayınlamaya devam ediyoruz.” ifadelerini kullandı.

Popüler oyunların hangilerinin düşük FPS’te çalıştığına ise aşağıdan ulaşabilirsiniz.

  • Dauntless – 55 FPS
  • Immortals Fenyx Rising – 48 FPS
  • Cyberpunk 2077 – 45 FPS
  • Assassin’s Creed Odyssey – 45 FPS
  • Jurassic World Evolution – 50 FPS
  • Dyson Sphere Program – 50 FPS
  • Valheim – 50 FPS
  • Path of Exile – 50 FPS
  • Outriders – 55 FPS
  • Kenshi – 50 FPS
  • Biomutant – 50 FPS
  • Dying Light – 50 FPS

Nvidia‘nın bu hamlesi kendince haklı. FPS’i sabit tutarak oyunculara stabil bir oyun deneyimi sunmak istiyor. Ayrıca bu sınırlamaya takılmamak isteyen üst paket kullanıcıları bu sınırlamayı devredışı bırakabiliyor. Bakalım bulut tabanlı oyun servisleri için gelecek yıllarda sunucular yeterli olacak mı? Yoksa bu furya önümüzdeki yıllarda tarih mi olacak?

Ne Düşünüyorsunuz ?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu