Voyager Sondası 50 Yıllık Teknolojiyle Nasıl Hala Aktif?

Teknoburada’yı Google’da tercih edilen kaynak olarak ekleyin + NASA’nın derin uzayda çalışan ikiz sondaları Voyager 1 ve Voyager 2, 1977’de fırlatılmalarından bu yana bilimsel görevlerini sürdürüyor. Bu sondalar, Dünya’dan milyarlarca kilometre uzakta bulunmalarına rağmen, iletişim kurmaya ve veri göndermeye devam ediyor. Voyager Sondası, güç kaynağı olarak 1960’larda geliştirilen radyoizotop termoelektrik jeneratörler (RTG) kullanıyor. Bu teknoloji, … Voyager Sondası 50 Yıllık Teknolojiyle Nasıl Hala Aktif? okumayı sürdür