HuaweiTeknoloji HaberleriYazılım & İnternet

ABD’den Huawei ve ZTE Ürünlerine Yeni Yasak!

Teknoburada'yı Google'da tercih edilen kaynak olarak ekleyin
+

ABD Federal İletişim Komisyonu (FCC) güvenlik tehdidi sebebiyle Huawei, ZTE ve Hytera gibi şirketlerden ekipman alımını ve satışını yasakladı.

ABD Federal İletişim Komisyonu (FCC), güvenlik tehditleri nedeniyle Huawei, ZTE, Hytera ve Hikvision gibi telekom ve ekipman devlerinden ekipman alımını ve satışını artık durdurduğunu açıkladı. FCC açıklamalarında yeni politika adımlarını “iletişim ağlarını korumak ve ülkenin milli güvenliğini güçlendirmek” hedefleriyle attığını belirtti.

ABD’den Huawei ve ZTE’ye Yeni Ambargo

An itibariyle Çin merkezli telekomünikasyon şirketleri Huawei ve ZTE’nin ürünlerinin ithali ve satışı ABD’de artık yasaklandı. Bu iki şirkete ek olarak Hytera Communications, Hangzhou Hikvision Digital Technology ve Dahua Technology şirketlerinin yeni ürünlerinin satışlarına da ambargo geldi. Bu belirtilen şirketlerden olan ekipman veya ürünler satılamayacak ve ithal edilemeyecek.

FCC yetkilisi Brandon Carr, yaptığı açıklamalarda “Yönetmeliğimiz ışığında Huawei ve ZTE’nin yeni araçlarına artık lisans verilemez” dedi.

ABD Başkanı Joe Biden de geçtiğimiz yılda Huawei ve ZTE şirketlerinin FCC’den yeni ekipman lisanslarını engellemek için hazırlanmış olan yasayı imzalamıştı. Yeni yasanın yürürlüğe koyulması için de FCC bir yıllık süreye sahipti.

FCC’nin attığı bu yeni adım, Çinli telekom firmalarının ABD’ye erişimini uzun yıllardır sınırlandırma çabalarının bir parçası olarak görülmekte. Eski ABD Başkanı Barack Obama döneminde başlayan geniş çaplı ambargolar Trump döneminde de yoğun bir hız kazanmaya devam etmişti.

Mustafa Kılıç

Mustafa Kılıç uzun yıllardır teknoloji basınında görev alan ve teknolojiye çok düşkün bir kişidir. Hobi amaçlı yazdığı yazılar ile kullanıcılara en doğru teknoloji bilgilerini paylaşmaktadır. 2 Çocuk babası Mustafa Kılıç ayrıca iyi de bir Fenerbahçelidir.

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu