Güncel Teknoloji HaberleriMicrosoftSony

Pachter: Microsoft, Sony’ye Karşı Kaybetmedi

Microsoft'un bazı Xbox oyunlarının PlayStation'a getirme planı sadık oyuncular tarafından 'mağlubiyet' olarak yorumlasa da durum öyle değil.


Birkaç Xbox’a özel oyunun (Sea of Thieves, Grounded, Pentiment ve Hi-Fi Rush) Sony ve Nintendo’nun rakip konsollarında yayınlanacağı yönündeki söylentilerin ve ardından Microsoft’un onayının ardından, birçok oyuncu bunu konsoldaki yenilginin kabulü olarak algıladı. Ancak Wedbush Securities analisti Michael Pachter, Pachter Factor’daki son görünümünde tamamen farklı bir görüş paylaştı ve bunun Microsoft tarafının gerçek oyun planlarına ilişkin yanlış bir algı olduğuna inanıyordu.

Windows ve Xbox şirketinin çok daha küçük konsol işi yerine oyun işini kazanmayı planladığını söyledi. Bunu, konsol donanımında çok daha agresif bir fiyatlandırma stratejisi izleyerek yapabilirlerdi ve bunu sürdürebilecek paraları vardı, ancak onların planı bu değil. Bunun yerine satın almaların ardından ellerindeki içerikten yararlanarak Game Pass abonelik hizmetini 250 milyona çıkaracaklar.

Game Pass, bu onların uzun oyunu ve sanırım Microsoft bu döngünün çok erken bir döneminde geleceğin bulut olduğunu ve bir konsol satmak zorunda değilseniz pazarın 200, 250, 300 milyon kişiden oluşacağını fark etti. Oyun oynayan 3 ila 4 milyar insan konsol sahibi. Bu onların son oyunu, tıpkı Netflix’in dediği gibi ‘kaç kişi televizyon izliyor?’ ve cevap 4 ya da 5 milyar, yani Netflix’in şu anda 260 milyonu var.

Microsoft’un bu nesilde zemini yeniden kazanmak için yapabileceği bir şey var mı? Elbette Game Pass’i iptal edip ve Xbox’ın fiyatını düşürmek. Eğer bunu yapsalardı, eğer Xbox 200 dolarsa ve her Game Pass üyesine size 20 dolar karşılığında bir Xbox vereceğimizi söyleselerdi, çünkü zaten Game Pass için ödeme yaptınız ve bu arada, eğer Xbox’ı satın alırsanız, bunların hepsini alırsınız. birinci taraf sürümlerimiz ücretsiz olsa da, sanki hareketsiz duruyormuş gibi Sony‘yi geçerlerdi. Sadece para kaybedeceklerdi ama bunu yapacaklardı. Microsoft nesli kazanmak isteseydi nesli kazanırdı.

Yapmaya çalıştıkları şey bu değil. 300 milyon kişiye değil, 3 milyar kişiye oyun sunarak oyun işini kazanmaya çalışıyorlar. Bu onların son oyunu ve size karşı dürüst olmak gerekirse, Game Pass’in işleyiş şekli şu: fiyat ayda 15 dolardan 10 dolara düşecek ve ardından reklam desteğiyle 5 dolara düşecek. Her oyun yüklediğinizde bir reklam izlemeniz gerekecek.

İnsanlar bunu zorlayacak ve Microsoft tonlarca para kazanacak. Daha fazla insan oyun oynayacak ve bu ayrıcalık için daha az para ödeyecekler, dolayısıyla kazanacaklarını düşünüyorum. Konsol neslini kazanamıyorlar.

Artık diğer tüm içeriklere sahipler. Hellblade 2’yi alacaksınız, The Outer Worlds 2’yi alacaksınız, bir gün Elder Scrolls 6’yı alacaksınız, Call of Duty kataloğunun tamamını alacaksınız, World of Warcraft’ı Game Pass’in bir parçası olarak alacağım. Evet, 200 milyon aboneye ulaşacaklar, bu yüzden kesinlikle harika bir performans sergilediklerini düşünüyorum.

Oyuncuların Sony’ye kaybettikleri algısının tamamen yanlış olduğunu düşünüyorum. Konsol savaşında kaybettiler. Eğer değerinizi bu şekilde ölçüyorsanız, daha fazla konsol satmanız gerektiğini yoksa berbat olduğunuzu söylüyorsanız, harika. Eğer soru kimin daha kârlı olacağı ise Microsoft, 10 kat mı yoksa 100 kat mı?

Satya Nadella altı yıl önce Game Pass’in oyunların Netflix’i olmasını istediklerini söylemişti. Ancak oyun sektöründe abonelik işinin büyümesi büyük ölçüde durdu. Microsoft kısa süre önce Game Pass’in hâlâ yalnızca 34 milyon aboneye sahip olduğunu ve buna daha önce Xbox Live Gold olan Core katmanının da dahil olduğunu doğruladı.

Bir sonraki test, büyük bir merakla beklenen Activision Blizzard oyunlarının abonelik hizmetine eklenmesi olacak. 28 Mart’ta Diablo IV ile başlayacak. Bu, Call of Duty ve muhtemelen World of Warcraft arasında aktif abone sayısının çok artma ihtimali var. Yine de 250 milyon şu anda boş bir hayal gibi görünüyor. Bu Pachter Factor bölümünde analist, Microsoft’un bulut üzerinden oynamaya teşvik olarak tüm Game Pass abonelerine bir donanım kilidi ve bir kontrol cihazı göndermesi gerektiğini öne sürdü; Bununla ilgili sorun şu ki, bulut oyunlarındaki büyüme de şu anda nispeten yavaş.

Ne Düşünüyorsunuz ?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu