Apple Bellek Tedariği İçin Trump’ın Ağzına Bakıyor

Apple cephesinde bellek tedariki giderek daha kritik hale geliyor. Şirketin yeni hamlesi, teknoloji dünyasında dikkatleri Washington’a çevirdi.

Teknoburada'yı Google'da tercih edilen kaynak olarak ekleyin
+

Apple, yapay zekâ veri merkezlerinin büyüttüğü bellek krizinden doğrudan etkilenmeye başladı. Şirketin özellikle bellek tedariği konusunda daha fazla seçenek aradığı, bu nedenle de ABD yönetiminden siyasi risk yaratmayacak bir onay beklediği iddia ediliyor.

Sorunun merkezinde yalnızca Apple yok. AI hızlandırıcılarına yönelik talep patladıkça yüksek bant genişlikli bellek ve NAND depolama çipleri daha pahalı ve daha zor bulunur hale geldi. Bu durum, akıllı telefonlardan tabletlere ve MacBook’lara kadar birçok tüketici elektroniği ürününün maliyetini yukarı çekiyor.

Apple Çinli Bellek Üreticisi İçin Onay Arıyor

Aktarılan bilgilere göre Apple, Çin’in en büyük bellek üreticilerinden ChangXin Memory Technologies yani CXMT ile çalışmak için Beyaz Saray’dan güvence almaya çalışıyor. Şirketin teknik olarak CXMT’den çip alması tamamen yasak değil. Ancak CXMT, ABD Savunma Bakanlığı tarafından Çin ordusuyla bağlantılı görülen şirketler listesine alınmış durumda.

Apple Bellek Tedariği İçin Trump’ın Ağzına Bakıyor

Bu yüzden Apple’ın asıl amacı, ileride siyasi veya ticari bir sorun yaşamadan bellek alımı yapabilmek gibi görünüyor. Çünkü ABD Savunma Bakanlığı, kara listedeki şirketlerin bileşenlerini kullanan üçüncü taraf ürünleri satın alamıyor. Apple için bu durum özellikle kamu ve savunma bağlantılı satışlarda risk yaratabilir.

Bir diğer önemli başlık ise TSMC tarafında yaşanan güç değişimi. Apple, uzun süre TSMC’nin en önemli müşterilerinden biri olarak görülüyordu. Ancak AI çiplerine yönelik dev talep sayesinde Nvidia artık gelir bazında Apple’ın önüne geçmiş durumda. Nvidia’nın hızlandırıcıları çok daha karmaşık ve pahalı olduğu için TSMC gelirlerinde daha büyük pay oluşturuyor.

Apple ise yükselen bellek ve depolama maliyetlerini şimdiden ürün fiyatlarına yansıtmaya başladı. Şirketin bazı iPad, MacBook ve diğer cihazlarda fiyat artışına gitmesi, krizin kullanıcı tarafına da ulaştığını gösteriyor. Eğer bellek tedariği rahatlamazsa Apple’ın önümüzdeki dönemde hem maliyet hem de fiyat tarafında daha zor kararlar alması gerekebilir.

Apple, Yenilenmiş MacBook Neo’ları Satışa Sundu, Fiyat Yeniden Düştü

Exit mobile version