AMD Mart 24, 2022 18:58

AMD FSR 2.0 Oyunu Değiştirmeye Geliyor

AMD'nin Nvidia DLSS rakibi olan yeni teknolojisi AMD FSR 2.0 tanıtıldı. Xbox Series X/S ve Nvidia ekran kartları FSR 2.0'ı destekleyecek.
AMD FSR 2.0 Oyunu Değiştirmeye Geliyor

AMD, Nvidia’nın övülen DLSS’si gibi Nvidia’nın GPU’larının makine öğrenimi donanımına ihtiyaç duymadan oyunlarınızı daha yüksek çözünürlüklere çıkarmanıza veya kare hızlarını artırmanıza izin verecek yeni bir teknoloji sözü vermişti. Bugün ise GDC 2022’de, yeni FidelityFX Süper Çözünürlük 2.0’ın gerçekte nasıl çalıştığını ve Microsoft’un Xbox oyun konsollarına da geleceğini de açıkladı. AMD FSR 2.0 teknolojisi oyun değiştirici olacak gibi görünüyor.

AMD, Xbox oyun geliştiricilerinin FSR 2.0’dan ne zaman yararlanabileceğini söyleyemeyeceğini söylese de, “Xbox’ta da tam olarak desteklenecek ve kayıtlı geliştiricilerin oyunlarında kullanmaları için Xbox GDK’da mevcut olacak” diyor.

AMD ayrıca bu teknolojiyi hangi kartların destekleyeceğini de açıkladı. Şirket, Nvidia GeForce RTX 1070 veya daha yüksek bir sürüme sahipseniz, FSR 2.0’dan yararlanabileceğinizi söylüyor. Evet yanlış okumadınız bu teknoloji Nvidia’nın kartlarında da çalışacak.

AMD, Nvidia’nın DLSS’si gibi özel makine öğrenimi çekirdekleri olmadan, geçen hafta bize gösterdiği görüntü kalitesiyle 4K eşdeğeri bir çözünürlükte Deathloop gibi zorlu bir oyunun kare hızını nasıl neredeyse ikiye katlayabilir?

FSR 2.0 algoritması oldukça hızlı olsa da AMD’nin tüm örneklerinde 1,5 ms’nin altında çalışıyor. AMD bazı optimizasyonlarının pek de işe yaramadığını kabul ettiği alt uç GPU’larda daha fazla zaman aldığını belirtiyor. Ancak yine de 1.5 ms’nin altındaki bu süre içinde, FSR 2.0 yağ gibi akıyor diyebiliriz.

AMD, hareket vektörlerini hesaplayarak tam bir geçici kenar yumuşatma geçişinin yerini aldığını söylüyor. Titremeyi ortadan kaldırmak için çerçeveleri yeniden tasarlama; gölgelenme etkilerini ortadan kaldırmak için neyin hareket edip etmediğini görmek için bir kareyi diğeriyle karşılaştıran “ayırma maskesi” yaratmak; merdivenlerin zar zor görünen kenarları ve ince teller gibi ince özellikleri yerinde kilitlemek; renklerin kaymasını önlemek ve diğer tekniklerin yanı sıra tüm görüntüyü keskinleştirmek bu teknolojinin sunduğu nimetler arasında yer alıyor.

AMD FSR 2.0 destekli kartlar

AMD FSR 2.0

FSR 1.0’dan farklı olarak, bu, oyun geliştiricisinin biraz çalışmasını gerekiyor. Bu nedenle her oyun geliştiricisinin yararlanması zor görünüyor. Ancak AMD, hem Deathloop hem de Forspoken’in bu teknolojiyi barındıracağını belirtiyor.

AMD, Nvidia’nın DLSS’sini zaten destekleyen oyunların kurulumunun kolay olması gerektiğini, ancak entegrasyonun yalnızca birkaç gün süreceğini ve Unreal Engine 4 ve Unreal Engine 5 ile üretilen oyunların çalışmasını sağlamak için bir eklentiye sahip olacağını söylüyor.

Forumda Tartış
Daha iyi deneyim sunabilmek için yasalar çerçevesinde çerez kullanıyoruz. Çerez ve Gizlilik Politikası sayfamızdan ayrıntları görebilirsiniz.